מתיחת פנים בגיל 50

עבור נשים רבות וגם לא מעט גברים "50 זה ה-30 החדש". לתחושה הזו לפיה גם בגיל שפעם היווה את תחילת ההזדקנות אנחנו עדיין בשיא כוחנו ומלאי מרץ ואנרגיות יש בסיס איתן במציאות. במקרים רבים כשמסתכלים על אישה בת 50-55, או על גבר בגילאים אלו, הם אמנם לא נראים בני 30 (וגם אין צורך בכך!) אבל בהחלט ניכר בהם שהחיים עוד לפניהם ושצפויות להם עוד חוויות רבות.

מצד שני, כשמתבוננים מקרוב, ניתן גם לזהות את סימני הזמן. אפשר כמובן להשלים איתם – "הרווחתי כל קמט ביושר", "אני חיה בשלום עם הגיל שלי", "זה מי שאני" – ואפשר גם לנטרל את ההשפעות של השנים שחלפו וליצוק לפנים עוד חיוניות ואנרגיות חיוביות. הדרך הטובה ביותר לצמצם את הפער בין התחושות הפנימיות לבין המראה החיצוני, למצק את עור הפנים וליהנות מחזות צעירה ומושכת יותר היא מתיחת פנים.

איזו מתיחת פנים כדאי לעבור בגיל 50?

החלוקה הראשונית של הניתוחים למתיחת הפנים היא למתיחה מלאה ומתיחה חלקית.

הבחירה בין שתי האופציות היא על סמך מצב הפנים ובפרט מידת הרפיון של רקמות העור. ככל שאנחנו מתבגרים כך נחלשות הרצועות שתומכות ברקמות, ואלה מתחילות לצנוח וליצור מראה מבוגר ופחות מחמיא. בנוסף מתרחשות תופעות נוספות: העור הופך דק יותר, שכבת השומן התת עורית מידלדלת (ולכן למשל הלחיים עלולות להפוך לשקועות) ונוצרים קמטים באזורים שונים של הפנים.

בחלק מהמקרים עוד לפני המתיחה בגיל 50 ישנם טיפולים שמנטרלים את התופעות הנ"ל – ובפרט בוטוקס להחלקת קמטים בשליש העליון של הפנים והזרקות חומרי מילוי כמו חומצה היאלרונית גם כדי למנוע שקעים וגם כדי לטשטש קמטוטים באזור הפה.

מתיחת פנים בגיל 50

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

על סמך התבוננות קפדנית ומעמיקה בפנים, על כל המרכיבים השונים שלהן, ועל בסיס הניסיון המקצועי שלו, יכול כירורג פלסטי להמליץ האם אכן נדרשת מתיחה, ואם כן – איזו. הדבר מתבצע במסגרת מפגש ייעוץ שכמובן אינו מחייב.

איך להתכונן למתיחת פנים

במסגרת מפגש הייעוץ מקבלים המטופלים גם תשובה מפורטת לשאלה איך להתכונן לניתוח מתיחת פנים.

ההכנות כוללות 3 מרכיבים: בהיבט הרפואי נדרשות בדיקות שונות כדי לוודא שהמטופלים יכולים לעבור את ההליך הכירורגי ללא קושי מיוחד. כמו כן הכירורג שיבצע את הניתוח עובר על ההיסטוריה הרפואית של המטופל או המטופלת.

האספקט השני הוא הפרקטי: תקופת ההחלמה אחרי מתיחת פנים בגיל 50 נמשכת 10 ימים עד שבועיים שבמהלכם ישנן מגבלות מסוימות. אמנם אין כאבים משמעותיים (ואת אלה שכן צצים ניתן לפוגג בעזרת משככי כאבים) וגם אין צורך לשכב במיטה כל היום (וגם לא רצוי לעשות זאת) – אבל כן כדאי לפרגן לגוף מנוחה כדי שיוכל להקדיש את כל המשאבים להחלמה מהירה ומלאה. בהתאם רצוי להיערך מראש – למשל להכין אוכל לפרק זמן זה, לדאוג לעזרה זמינה וכו'.

המרכיב השלישי הוא גם החשוב ביותר, וזהו ההיבט הרגשי. גם שינוי חיובי הוא דבר שחשוב להיערך לקראתו, ובפרט כשמדובר בשינוי משמעותי כמו זה שמתרחש בפנים אחרי ניתוח המתיחה. אמנם בגיל 50+ אנחנו כבר יותר שלמים עם עצמנו ויודעים מה אנחנו רוצים ומה לא, ולרוב גם יודעים ליצור ציפיות ריאליות, אבל מאחר שההליך הכירורגי הוא אירוע חד פעמי כדאי לזכור שהתשובה לשאלה איך להתכונן לניתוח מתיחת פנים כוללת גם הכנה רגשית.

סגירת תפריט