האם צריך לחדש פיסול פנים? כל כמה זמן?

פיסול פנים הוא תחליף אפקטיבי להפליא להליך הכירורגי של מתיחת פנים מלאה, ובפרט כשהטיפול מופקד בידיים מקצועיות ומנוסות במיוחד. באמצעות הפעולות השונות שמהן מורכב הפיסול ניתן ליצור שינוי מרשים מאוד בכל חלקי הפנים וליהנות מחזות צעירה יותר במידה ניכרת – כדי לשמר את הישגי הטיפול ולהישאר צעירים לנצח, גם בהרגשה הפנימית וגם במראה החיצוני, מומלץ לחדש את הפיסול וליתר דיוק לעבור טיפול "תחזוקה" שנתי.

איך פיסול פנים מייצר שינוי אפקטיבי במיוחד?

להליך פיסול פנים יכולת לחולל שינויים משמעותיים במיוחד בפנים ובמידה רבה אף ניתן להגדיר אותם כמחוללי פלאים. סיבה אחת לאפקטיביות הגבוהה היא ההתייחסות לכל אחד מחלקי הפנים בנפרד ובה בעת ההישענות על התבוננות הוליסטית שלוקחת בחשבון את ההשפעות ההדדיות של המרכיבים השונים בפנים אלה על אלה. סיבה שנייה לכך שפיסול הפנים הופך אותן לצעירות יותר באופן טבעי ועל כן גם מחמיא היא הניצול האופטימלי של כל שיטות ההצערה הקיימות ובהן הזרקות בוטוקס, פילינג, לייזר, מילוי באמצעות חומצה היאלרונית, ניצול שומן עצמי ותאי גזע ועוד.

סיבה שלישית להצלחות המרשימות של פיסול פנים על-ידי ד"ר קליין היא ההתאמה המלאה של הפעולות שנבחרות עבור כל מטופל וכל מטופלת למבנה הפנים הספציפי שלהם ולמראה המבוקש על-ידם. במקביל לקשב המלא להעדפות של המטופלים, בא לידי ביטוי גם הניסיון העשיר בביצוע ההליך וההבנה המעמיקה לגבי הדרכים המיטביות ליצור מראה שיהיה גם צעיר וגם טבעי.

מדוע יש צורך לחדש את הפיסול?

לאחר השלמת הפעולות השונות שמרכיבות את פיסול הפנים – טשטוש קמטי הבעה, מילוי מחדש של אזורים בפנים שאיבדו את הנפח הטבעי, הדגשת קווי מסגרת, יצירת מרקם רענן יותר לעור, מציאת פתרונות לתהליכי הזדקנות (הידלדלות, התרוקנות, ספיגה וכו') של היחידות האסתטיות שמרכיבות את הפנים ועוד – מושג שינוי משמעותי. למעשה כבר תוך כדי הליך הפיסול, שבמרבית המקרים כולל 3 עד 6 מפגשים ונמשך מספר חודשים, ניתן לראות כיצד הפנים הופכות צעירות יותר, ובמידה ניכרת.

יחד עם זאת חשוב לקחת בחשבון את העובדה שתהליכים שונים שמשפיעים על מראה הפנים (התרופפות רצועות תומכות, היווצרות קמטים, אובדן נפחים עקב ירידה בכמות השומן התת עורי, הפיכת העור לדק יותר ועוד) ממשיכים להתרחש גם לאחר שעוברים פיסול בידי מומחה. אמנם נקודת המוצא של מי שעבר את הטיפול טובה בהרבה מזו של מי שלא עשה זאת, אולם על-מנת לשמר באופן אופטימלי את ההישגים של הפיסול מומלץ לעבור טיפול חידוש.  

מהי התדירות האופטימלית לשימור השינוי המשמעותי שיוצר פיסול פנים?

על-מנת ליהנות מהמראה הצעיר ביותר והמחמיא ביותר האפשרי, רצוי לעבור את טיפול השימור של הישגי פיסול הפנים לאחר כשנה. ייתכנו הבדלים בין מטופלים שונים בהתאם לנתונים הספציפיים של כל אדם, וכמובן מומלץ לשמור על אורח חיים בריא שתומך בהישגי טיפולים אסתטיים מכל הסוגים (ובפרט תזונה נכונה ופעילות ספורטיבית משמעותית) – אבל באופן עקרוני לאחר כשנה המשך תהליך ההתבגרות הטבעי מתחיל לתת את אותותיו, וכדאי לתת לכך מענה עוד לפני שחומרי המילוי נספגים במלואם בעור הפנים, השפעת הבוטוקס מתפוגגת וכו'.

בנוסף יש לקחת בחשבון שאם מקפידים על טיפולי תחזוקה בתדירות יחסית גבוהה של פעם בשנה, כל טיפול חידוש בפני עצמו יהיה פשוט יותר שכן הפעולות הנדרשות יהיו מועטות יותר. במרבית המקרים ניתן להשלים את חידוש הפיסול במפגש אחד או לכל היותר שני מפגשים.

מה כולל טיפול ה"תחזוקה"?

טיפולי תחזוקה לאחר פיסול פנים, שיש בהם כאמור גם אלמנט של שימור ההישגים וגם אלמנט מניעתי, הם במהותם רענון של הפעולות המרכיבות את הפיסול המקורי ובפרט כוללים התייחסות ספציפית ליחידות האסתטיות שמרכיבות את הפנים בהתאם לשינויים שהתרחשו בהן.

היחידות האסתטיות הן הצוואר, קו הלסת, האזור שסביב השפתיים כולל השפתיים עצמן, קמטי המריונטה (אלה שיורדים מצדי הפה אל הסנטר), היחידה הנזולביאלית (האזור שבין הפה לאף), הלחיים התחתונות, הלחיים העליונות, היחידה הפריאורביטלית (האזור שסביב העיניים) והמצח. לכל אחת מיחידות אלה מתאים הליך אחר במסגרת פיסול פנים, כשלמשל קמטים ביחידה הנזולביאלית ניתן לטשטש בעזרת חומצה היאלרונית, לצורך מילוי מחדש של לחיים שאיבדו מהנפח שלהן מומלץ השימוש בשומן עצמי ובתאי גזע ואילו עבור קמטי ההבעה במצח האופציה האפקטיבית ביותר היא הזרקת בוטוקס.

למידע נוסף על מתיחת פנים

סגירת תפריט