מתיחת פנים בהרדמה מקומית

באופן עקרוני ניתן לבצע את מרבית הניתוחים הפלסטיים – ומתיחת פנים ביניהם – או בהרדמה מלאה או בהרדמה מקומית עם טשטוש.

לכל אחת מהחלופות יתרונות וחסרונות, והבחירה ביניהן היא בהתאם לאופי הניתוח הספציפי אצל כל מטופל – כדאי לזכור שכשמדברים על מתיחת פנים או הרמת פנים, ישנו מגוון אפשרויות נרחב למדי, ולכל אדם מתאים הליך כירורגי שונה, ובהתאם גם הבחירה בסוג ההרדמה.

היתרונות של ניתוח מתיחת פנים בהרדמה מלאה

היתרון העיקרי של הרמת פנים תחת הרדמה מלאה הוא חופש הפעולה המלא של המנתח הפלסטי.

בזכות חופש פעולה מלא זה, ניתן לבצע שינויים משמעותיים במיוחד (תוך הקפדה על יצירת מראה טבעי, שכן זהו המראה המחמיא ביותר), ועוד יתרון של הרדמה כללית הוא שבזכותה לחץ הדם במהלך הניתוח נשאר נמוך וכתוצאה מכך נוצרים פחות שטפי דם ונפיחויות.

עוד חשוב להדגיש כי אם בעבר הרדמה מלאה נחשבה לפחות בטוחה, הרי שכיום – עם השתכללות ההליכים הרפואיים באופן כללי ובפרט אלה בתחום ההרדמה, וכמובן המיומנות הגבוהה של הרופא המרדים שמבצע את הניתוח לצד הכירורג הפלסטי ומוודא שהכל תקין – אין שום סיבה לחשש.

היתרונות של מתיחת פנים בהרדמה מקומית

הרדמה מלאה עלולה להפוך את ההתאוששות מההליך הכירורגי למעט יותר קשה – ובפרט לגרום לבחילות או הקאות.

בנוסף ניתוח הרמת פנים בהרדמה מקומית נחשב קל יותר עבור המטופלים, אבל חשוב להדגיש שבכל מקרה הליך כירורגי גורם לטראומה מסוימת לגוף (מצד שני, עפ"י עדויות אלו שכבר עברו את ניתוח המתיחה על סוגיו השונים, מדובר בטראומה שהגוף בהחלט מתגבר עליה, ותוך זמן לא רב, ובעיקר שההשקעה כדאית לנוכח השינוי הדרמטי לטובה במראה הפנים).

בכל מקרה כשמבצעים הרמת פנים בהרדמה מקומית, מתווסף לכך טשטוש באזורים ספציפיים על מנת להבטיח שההליך לא יהיה כרוך בכאב.

הפתרון הטוב ביותר עבור ניתוח הרמת פנים

כאמור גם למתיחת פנים בהרדמה מלאה וגם למתיחת פנים בהרדמה מקומית ישנם יתרונות, והדרך שבה ד"ר זרצקי מבצע את הניתוח הפלסטי שהופך יותר ויותר פופולרי משלבת את כל היתרונות הנ"ל.

הדרך היא הרדמה מלאה אבל לא עמוקה, בשילוב הרדמה מקומית נקודתית.

בזכות השילוב מובטחת התאוששות קלה יחסית וללא תחושה רעה (כי ההרדמה המלאה אינה עמוקה), ומצד שני מינימום שטפי דם ונפיחויות בזכות לחץ הדם הנמוך לאורך הניתוח, תוצאות אפקטיביות במיוחד הודות לחופש הפעולה המלא, והכי חשוב, בטיחות מוחלטת עבור המנותחים.

הליכים נוספים להצערת פנים בהרדמה מקומית

עוד כדאי לדעת בהקשר של סוגי הרדמה במסגרת מתיחת פנים שבמקרים רבים כשמדובר על "מתיחת פנים בהרדמה מקומית" הכוונה היא לאו דווקא לניתוח הרמת פנים – כלומר הליך כירורגי מלא שמבוסס על הרמת שכבות שרירים ורקמות עור נוספות אל המקום בו היו כשהאדם היה צעיר יותר – וגם לא למיני-מתיחה – הליך כירורגי מקיף יחסית גם כן למרות שהוא לא כולל את כל הפנים – אלא לטיפולים אחרים שגם הם מאפשרים הצערת פנים.

דוגמאות לטיפולים אלה הן הזרקת שומן עצמי או חומצה היאלרונית, הרמת עפעפיים עליונים או תחתונים (אגב, הליך שלעתים מתבצע במסגרת הרמת פנים כללית) ועוד.

סגירת תפריט