מאמי מייקאובר: ניתוחים פלסטיים לאחר הריון ולידה

הריון ולידה הן חוויות רבות עוצמה ומעצימות מאוד, אבל גם כאלה שגורמות לשינויים שונים בגוף – ולא תמיד לטובה. בפרט מתלוננות לא מעט נשים אחרי לידה על צניחת החזה, על מראה רפוי שנוצר לבטן ולסביבתה ועל מצבורי שומן נקודתיים באזורים שונים שגם תזונה מוקפדת ופעילות גופנית נכונה לא מצליחים לסלק.

במקרים אלה ניתן להיעזר ברפואה האסתטית, ובפרט לעבור את ההליך שכבר זכה לכינוי "מאמי מייק אובר" – ניתוחים פלסטיים אחרי הריון ולידה.

 

שאיבת שומן

האזורים מהם נהוג לשאוב שומן במסגרת מאמי מייק אובר הם הבטן, המותניים והירכיים החיצוניות. כמו כן אפשר לבצע שאיבת שומן מהגב, מהזרועות ומעוד מקומות בגוף. תנאים הכרחיים לביצוע הליך זה הם משקל תקין (או מעט מעל הנורמה) ועור אלסטי דיו כדי להתכווץ אחרי השאיבה. ניתוח זה ניתן לבצע גם בין הלידות.

מתיחת בטן

התפתחות עובר ברחם מחלישה את השרירים של הבטן ומשפיעה גם על דפנות הרחם. בנוסף, במקרים רבים, נוצרים עודפי עור באזור. כשמתבצעת לידה קיסרית, תיתכן צלקת שתורמת למראה רופס של הבטן עקב קפלי שומן ועור שנוצרים סביבה.

את כל התופעות הלא רצויות הנ"ל ניתן לפתור עם ניתוח למתיחת בטן. המתיחה כוללת סילוק עודפי עור, הידוק שרירי הבטן ושאיבה של שומן מיותר. במידת הצורך יוזז הטבור למקום שיבטיח הרמוניה עם שאר המרכיבים בבטן אחרי השינויים. בסך הכל זוכים לעיצוב מחדש הבטן התחתונה, המותניים, אזור הערווה, הירכיים והישבן, הקימורים הופכים שובי לב והבטן כולה חוזרת למראה המתוח שאפיין אותה לפני הלידות. מומלץ לבצע ניתוח מתיחה בבטן אחרי השלמת הקמת המשפחה.

הרמת חזה

לידה, ועוד יותר מכך הנקה, עלולות לגרום הן לצניחת החזה והן להתרוקנות השדיים. במצב שכזה כדאי לשקול הרמת חזה ובמידת הצורך לשלב בה גם הנחת שתלים.

נשים שלא מניקות יכולות לעבור ניתוחים בחזה כ-6 חודשים אחרי הלידה. נשים מניקות ימתינו באופן טבעי עד לתום תקופת ההנקה. יחד עם זאת ההמלצה היא להמתין עם ניתוחי מייק אובר אלה עד לאחר שמשלימים את הקמת המשפחה הרצויה: ניתוח להרמת חזה עלול לפגוע ביכולת ההנקה בעתיד, ובמקביל הריונות והנקות עתידיים עלולים לפגום בתוצאות ניתוח זה.

מאמי מייקאובר במרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף והפנים

סגירת תפריט